خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 10:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

گفتگوهای سیاسی راهکار برون رفت از بحران یمن/ لزوم بهره‌گیری سازمان ملل از دیپلماسی فعال

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد پیش بینی راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران یمن امری ضروری است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن  به ایران، گفت: برقراری گفتگوهای مردمی و تشکیل یک دولت ملی فراگیر خواسته مردم یمن است و به همین خاطر تاکنون در مقابل متجاوزان و بیگانگان ایستادگی کرده اند.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سیاست همسایه محوری را مورد توجه جدی قرار داده است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که مقامات نهادهای بین المللی تلاش می کنند از طریق رایزنی با ایران، درصدد دستیابی به راهکار عملیاتی در راستای ایجاد ثبات و صلح در یمن باشند.



وی با بیان اینکه اکنون جنگ یمن برای طرفین فرسایشی شده است، ادامه داد: بر این اساس متجاوزان نیز تمایل به پایان دادن این جنگ هستند لذا برای تحقق این امر باید از دیپلماسی فعال بهره برد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قدرت های منطقه مورد توجه سازمان ملل قرار دارد تا از این طریق بستر راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران یمن فراهم شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات مقامات سازمان ملل سفر نماینده ویژه آنتونیو گوترش در امور یمن به تهران خوب و مثبت ارزیابی شده لذا امیدواریم هر چه سریع تر فضای مناسبی برای صلح یمن ایجاد شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359154
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم